Informację na temat wymiany dętki, oraz rodzajów wentyli znajdują się w naszym poradniku.
ZSG (Zero Slip Grip) - grupa mieszanek gumy, Silici i polimerów, z których wykonywane są opony. Każda mieszanka zapewnia inne opory toczenia, odporność na przebicia i przyczepność bieżnika. | |
ZSG ultima compound - materiał zapewniający doskonałą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Opony wykonane z tej mieszanki zużywają się o 10% dłużej bez utraty właściwości trakcyjnych. | |
ZSG natural compound - materiał o zwiększonej zawartości naturalnej gumy charakteryzujący się niskimi oporami toczenia i wysoką odpornością na zużycie. | |
Silica Compound - mieszanka gumy z dodatkiem Silici zwiększająca wydatnie odporność na zużycie i przebicia bieżnika opony. | |
BAX advanced extra cord - kord o wysokiej gęstości wykonany z mikrowłókien o średnicy 0,14 mm zapewniający niską wagę, odpowiednia elastyczność i odporność na uszkodzenia mechaniczne. | |
800D strong cord - płaszcz z poliamidu 800D, dwukrotnie mocniejszy od tradycyjnie stosowanego. Chroni przed przebiciami oraz rozdarciami bocznych ścianek opony. | |
400D lite extra cord - płaszcz poliamidowy chroniący boczne ścianki opony. | |
Multi step knob - konstrukcja opony, w której klocki bieżnika mają różną wysokość, co zapewnia przyczepnośćw zakrętach na różnych rodzajach nawierzchni. | |
3D knob - konstrukcja opony, w której boczne klocki bieżnika są tak ukształtowane i rozmieszczone, aby możliwe było używanie jej jako przednia lub tylna przy zachowaniu doskonałej trakcji. | |
ASB anti snake bite chafer - dodatkowe elastomerowe taśmy na krawędziach opony amortyzujące nacisk brzegów obręczy przy dobiciu. Obniżają ryzyko przebicia dętki o około 40%! | |
Anti-Puncture TourGuard aramid belt - system antyprzebiciowy składający się z dodatkowego płaszcza z włókien aramidowych (kewlarowych) pod powierzchnią bieżnika bez zwiększania wagi opony i utraty jej właściwości. | |
PR puncture resistant breaker - dodatkowy płaszcz z lekkich i mocnych włókien pod powierzchnią bieżnika w celu ochrony przed przebiciami. | |
Universal Tubeless System - bezdętkowy system rozwinięty przez firmę Mavic w celu wyeliminowania możliwości przebicia oraz obniżenia wagi kół. Umożliwia stosowanie niższego ciśnienia w ogumieniu, przez co znacząco poprawia się trakcja. | |
Compe - opony z aramidowymi włóknami wtopionymi na obrzeżach. | |
Profi - opony ze stalowymi drutami na obrzeżach. | |
Eco - opony ze stalowymi drutami na obrzeżach bez jakichkolwiek zaawansowanych systemów stosowanych w innych oponach. | |
tpi (threads per inch) - liczba nitek oplotu na cal kwadratowy. Im wyższa liczba tym opona jest wytrzymalsza, bardziej odporna na przebicia i lżejsza (zastosowane nici są cieńsze). |
Produkt używany przez reprezentacje Polski